Talent in Bloei

waar talent tot bloei komt

Beter bij de les

 

Herkent u dit bij uw kind of leerling:

- Informatie gaat het ene oor in en het andere oor uit;

- Vraagt vaak; "Wat moet ik ook alweer doen?";

- Kan maar moeilijk beginnen aan het werk;

- Is na twee instructies de eerste alweer vergeten;

- Eenmaal begonnen aan het werk haakt hij / zij vaak halverwege af.

 

Kinderen met zwakke executieve functies ( de regelfuncties van het brein) , hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren. Deze functies spelen een cruciale rol bij het leren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties. Beter bij de les is een bewezen effectieve methode om deze vaardigheden te trainen.

Het doel van Beter bij de les is om leervaardigheden te verbeteren, het inzicht in leergedrag te vergroten en het werkgeheugencapaciteit uit te breiden. De training voor het kind bestaat uit 20 - 25 sessies van ongeveer 50 minuten, onder begeleiding van een trainer op school.

De vijf kernvaardigheden die door Beter bij de les getraind worden zijn:

- Gerichte aandacht

- Planning en initiatie

- Verdeelde aandacht en werkgeheugen

- Doel- en taakgericht gedrag

- Metacognitie: reflectie en controle van het eigen functioneren.

 

De training vindt plaats onder schooltijd. Van ouders en leerkracht wordt een actieve betrokkenheid verwacht. De leerling gaat met het geleerde in de klas aan de slag, waar de transfer naar het schoolwerk plaatsvindt.

De training is geschikt voor kinderen van 8 tot 12 jaar.

 

De Beter bij de les training mag gegeven worden door gecertificeerde trainers.